ניקוי ספות מקצועי לכל סוגי הריפודים

ניקוי ספות מקצועי מאופיין בכך שבעלי מקצוע מגיעים לבית הלקוח ומשתמשים הן במכשירים ייעודיים והן בחומרי ניקוי מיוחדים להשגת תוצאות שהן מעל ומעבר לרמה המתקבלת בניקוי ספות ביתי. שיטת ניקוי הספות המקובלת ביותר היום היא ניקוי בהזרקה ויניקה, תהליך המתחיל באפיון הספה והריפוד.

ניקוי ספות מקצועי – שלב האבחון

בבואנו להתחיל בניקוי ספות מקצועי של ריפוד מבד עלינו לקטלג את סוג הבד ולאיזה משפחת בדים הוא שייך. סוג הבד, גילו ותדירות הטיפולים שקיבל הינם המדדים העיקריים בקביעת רמת הניקוי אליה ניתן להגיע.
משפחת הבדים האורגניים או הטבעיים כוללת כותנה, פשתן וכו. אשר מצד אחד נעימים מאוד למגע ולמראה אך בעלי נטייה לקלוט כתמים במהירות. בדים אלו קשים יותר לניקוי ולעיתים מצריכים ניקוי יבש להשגת תוצאות טובות.
משפחת הבדים הסינטטיים כוללת בדים בעלי סיבי פוליאסטר ניילון ומיקרופייבר אשר קלים יותר לניקוי ותחזוקה והתוצאות מרהיבות. בדי ריפוד דמוי עור הינם בדי ריפוד סינטטיים המבוססים על ציפוי פלסטי של בד.
ישנם יצרנים המשלבים בין הבדים הסינטטיים והטבעיים כדי להגיע לריפוד המשלב את הטוב של שני העולמות: נעים, יפה ופרקטי גם יחד.

ניקוי ספות מקצועי – שלב הביצוע

שיטת ההזרקה והיניקה היא כאמור השיטה השלטת בתחום ניקוי הספות המקצועי והיא דורשת מיומנות רבה.
מתחילים בשאיבת בעזרת שואב עוצמתי בעל פילטרים היפואלרגיים על מנת להפטר מכל סוגי הלכלוך המוצקים שאינם מתפרקים במים כגון אבק, חול ושערות.
אחרי שהספות נטולות לכלוך קשה, ממשיכים בהזרקת חומר ניקוי ריפודים מקצועי לעומק הבד. שימוש בחומר איכותי מונעת דהיית צבע או הצהבה של בדים בהירים.
מקרצפים במברשות מכניות המותאמות לבדים מאוד עדינים על מנת לפרק ולסלק את הכתמים הקשים מבלי לפגוע במרקם ובטקסטורה של הבד.
ממשיכים בפעולת ההזרקה והיניקה מספר רב של חזרות כדי לנקות שרידי לכלוך אחרונים אשר פורקו בשלב הקירצוף ולבסוף מבצעים יניקה ממושכת ללא הזרקה על מנת לייבש כמה שיותר את הספה הנקייה.

ניקוי ספות מקצועי – שלב התוצאה

לאחר כשעה עד שעתיים של פעולת ההזרקה והיניקה אשר בנוסף להסרת הכתמים והלכלוך גם סילקה ריחות רעים, טיפלה בקרדית האבק וחיטאה את הספה, על הספה להמשיך להתייבש פרק זמן של עד 12 שעות, תלוי במזג האויר.

ניקוי ספות מקצועי – שלב ההמלצה

הספה משמשת כמקום המרכזי בבית, מקום בו אנחנו מארחים ומקום בו אנו שוהים לרוב כאשר אנחנו בבית. על מנת לשמר אותה, להאריך את חייה ולהנות ממנה באופן הטוב ביותר, מומלץ לנקות אותה באופן מיקצועי פעם או פעמיים בשנה, תלוי ברמת השימוש או בגיל הילדים.

ניקוי ספות : טי-קלין